La proposta s’aprova tot i l’abstenció dels grups municipals del govern
Guanyem lamenta el govern no hagi aprofitat l’últim any per fer una política en mobilitat sostenible i de recuperació de carrers “més valenta”
Ahir el ple de l’Ajuntament de Girona va aprovar la moció per a la pacificació dels entorns escolars a la ciutat malgrat les abstencions de JxCat i ERC -al govern- i de Cs. El PSC hi va votar a favor. La proposta de Guanyem busca “protegir els infants dels cotxes i del perill i la contaminació que comporten”. La regidora del principal partit a l’oposició Laia Pèlach ha demanat que es desenvolupi un pla “ambiciós” en aquest sentit i ha subratllat que “el cost econòmic pot ser molt petit en comparació amb els beneficis associats a aquest tipus de polítiques”. Pèlach va assenyalar que pressionaran al govern perquè tiri endavant aquestes polítiques perquè consideren que són “imprescindibles per fer la ciutat del futur”.
D’altra banda, Pèlach ha lamentat que s’hagi perdut l’últim any a l’hora “de fer una política valenta en mobilitat sostenible a nivell de ciutat”. “Les actuacions del govern en aquest sentit han estat exageradament tímides i això ho veiem sobretot als entorns de les escoles, on l’única actuació ha estat col·locar un grapat de blocs de formigó per eixamplar voreres”, ha assenyalat.
Pèlach demana el govern que aprofiti l’oportunitat que brinda la moció de Guanyem per replantejar la seva política i treballar conjuntament amb les direccions dels centres i les AFAs de les escoles per “millorar la vida de les criatures amb actuacions relativament senzilles”. “La ciutat del futur és aquella que fomenta la mobilitat a peu i en bici en detriment del cotxe”, ha reblat.
Recentment Guanyem ha pogut reunir-se amb diverses AFAs gironines que van mostrar interès en fer realitat aquesta proposta. Així mateix, la moció demana que l’Ajuntament treballi conjuntament amb els centres, les AFAs, les entitats de mobilitat i les entitats veïnals perquè el resultat final tingui el major consens possible.
Girona, ciutat 30
Finalment, la proposta de Guanyem també incorpora un compromís per avançar cap a una ciutat on la màxima velocitat de circulació sigui 30km/h. Actualment Girona és l’única de les capitals catalanes que encara no ha esdevingut Ciutat 30. Pèlach ha defensat la necessitat d’una política “amb mirada global” que “per salut i seguretat” busqui reduir la velocitat dels cotxes arreu de la ciutat. Aquest punt de la moció també demana que als carrers propers als centres educatius la velocitat es redueixi a 20km/h.