fbpx
General

Guanyem Girona vol allargar l’horari del bus fins les 12 del vespre

By 23 de Maig de 2019 No Comments

• Proposen també l’aprovació d’un pla d’impuls i foment de la bicicleta, i augmentar la seguretat de ciclistes i vianants

Guanyem Girona ha explicat avui les seves propostes en matèria de mobilitat. Cristina Andreu, número 2 de la llista, ha declarat que “cal apostar per un model de pacificació del centre que passi pel foment de la mobilitat en bicicleta i en transport públic”. Pel que fa al servei d’autobús, la candidatura ha llançat la proposta d’allargar l’horari fins les 24h del vespre. Andreu ha explicat que actualment la ciutadania es queda sense opció de mobilitat per tornar a casa després de sopar, ja que el darrer bus surt a les 21.30h. Aquesta proposta, a més, “dinamitzaria el teixit econòmic i el sector de la restauració a l’haver-hi alternativa de mobilitat al vespre”. La candidata també ha posat en valor que un millor servei de bus urbà reduiria l’ús del vehicle privat, contribuint a la pacificació dels carrer i a la preservació del medi ambient.

En relació a aquest servei, Guanyem Girona ha fet dues propostes més. D’una banda, aposten per incrementar les freqüències de l’autobús durant el cap de setmana. Segons la candidata, “durant els dissabtes i diumenges, encara que no siguin laborables, la ciutadania també té dret a agafar el bus per qüestions personals, familiars o d’oci; i per suposat hi ha veïns i veïnes de la ciutat que aquests dies també treballen”. Per últim, consideren prioritari augmentar la connexió del bus urbà entre els diferents barris, sense la necessitat de fer transbords al centre, “i treballar amb la resta de pobles i ciutats de l’àrea urbana per tal de dissenyar un sistema de mobilitat que vagi més enllà de les fronteres administratives entre municipis”.

Foment de la bicicleta

Guanyem Girona s’ha compromès a aprovar un pla d’impuls i foment de la bicicleta que s’insereixi en una estratègia global de reducció de l’ús del vehicle privat i la preservació del medi ambient. En aquest sentit, Cristina Andreu considera prioritari “millorar els carrils bici existents en base als estàndards europeus de segregació, senyalització, mides i seguretat”. Segons la candidata, en els darrers anys s’han volgut fer molts quilòmetres de carrils bici sense una estratègia global de mobilitat, i s’han provocat situacions de conflicte entre ciclistes i vianants. La clau, ha assegurat Andreu, és que “les diferents alternatives de mobilitat puguin conviure i siguin segures”.